Sunday 8 January 2012

Life Must Go On !!!

Asalamulaikum  and happy weekend.

Hari ini aku nak becerita tentang hidup  mesti diteruskan walaupun pahit untuk ditelan.
Baru-baru ini ada seorang penceramah datang ke sekolah saya dan beliau tanya kepada murid di situ "sesiapa ada yang bercita-cita untuk menjadi peguam?" kemudian aku mengakat tangan saya dan ada rakan-rakan yang menyindir aku dan aku rasa aku ni teruk,ada yang kata "eh aku loya la dengar apa yang kau cakap tadi jadi lawyer buruk bolehlah !!" dan saya tundukkan muka saya dan terus pergi ke tandas dan membasuh muka sambil bermonolog "aqil sabar jadikan kritikan itu sebagai motivasi untuk kita terus ke hadapan pedulikan apa budak-bdak tu cakap LIFE MUST GO ON !!''  dan saya ingat apa yang ustaz sekolah rendah saya kata " Allah tidak akan mengubah seseorang melainkan dia yang mengubah dirinya sendiri " dan aku sendiri yang akan melakukukan sesuatu jika apa yang aku nak itu tercapai. "make a move".I will do my best do my very best.

*Terjatuh bangkit aku kembali
 susah payah aku tidak peduli 
 kerana hidup hanya sekali*

Hidup mesti diteruskan pedulikan kata-kata orang ia hanyalah provokasi.

''Hidup jangan toleh ke belakang sebaliknya terus ke hadapan''
Sekian terima kasih,

''Muhammad Aqil Helmi'' 

Asalamualikum.....




No comments:

Post a Comment

Pengikut

Medan, Indonesia

Medan, Indonesia

Tentang Saya

My photo
Cairo, Egypt
simple je, minat dlm bidang multimedia...nak jadi doktor yg boleh kembangkan agama islam...di Eropah.

Jumlah Pelawat